آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 مرداد ماه 1396 = 21-08 2017

ماموریت مخفیانه فضاپیمای آمریکايی+عکس

نیروی هوایی کشور آمریکا در حال ساخت یک فضاپیمای کوچک روباتیک به نام X-۳۷B است که آن را بر روی راکت فضایی فالکون ۹ نصب کند، اما در خصوص ماموریت این فضاپیما اطلاعاتی منتشر نشده است. (عکس زیر)

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نیروی هوایی کشور آمریکا در حال ساخت یک فضاپیمای کوچک روباتیک به نام X-۳۷B است و می‌خواهد آن را بر روی راکت فضایی فالکون ۹ نصب کند، اما در خصوص ماموریت این فضاپیما اطلاعاتی منتشرنشده است.

چهار ماموریت قبلی سفینه فضایی X-۳۷B توسط راکت اطلس ۵ انجام شده است و این نخستین بار است که فالکون ۹ برای ماموریت انتخاب می‌شود.
قراراست سفینه فضایی روباتیک در ماموریتی به نام تست چرخشی (Orbital Test Vehicle-۵) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا ارسال شود.

سفینه فضایی بدون سرنشین X-۳۷B تا به حال سه ماموریت مخفیانه برای نیروی هوایی آمریکا انجام داده که قرارداد شرکت اسپیس ایکس با نیروی هوایی آمریکا بالغ بر ۶۵ میلیون دلار است.

در ماه می‌سال ۲۰۱۶ برخی گمانه زنی‌ها از این حکایت دارد که آمریکا از شرکت اسپیس ایکس برای نصب ماهواره‌های جاسوسی برروی فالکون ۹ استفاده می‌کند.

سفینه فضایی X-۳۷B برای ماموریتی ۷۰۰ روزه به فضا ارسال شده که می‌تواند مانند نسل قدیم شاتل‌های فضایی ناسا پس از اتمام ماموریت به سطح زمین فرود آید تا کارشناسان بتوانند از اطلاعات آن استفاده کنند.

از جمله ویژگی‌های فنی سفینه بدون سرنشین X-۳۷B طول ۸ متری، ارتفاع ۲ و ۹دهم متری و فاصله بین دو بال ۴ و شش دهم متری را می‌توان نام برد.
یک ماموریت مخفیانه در فضا+ تصاویر

این سفینه وزنی معادل با چهار هزار و نهصد و نود کیلوگرم دارد و برای حمل انسان ساخته نشده، اما قادر به حمل یک ماهواره کوچک برای ارسال به مدار کره زمین است.

ایران پرس نیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: