آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 مرداد ماه 1396 = 21-08 2017

یک تالاب زیبای دیگر در ایران خشک شد

تالاب ' لپو ' در حاشیه جنوبی دریای خزر و غرب تالاب میانکاله واقع در شرق مازندران در پی خشکسالی اخیر و برداشت بی رویه آب آن برای کشت برنج سرانجام به طور کامل خشک شد.

به گزارش ایرنا ، این تالاب زیبا که مامن پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی بوده ، در حالی در نیمه تابستان سال جاری در خاموشی کامل آخرین نم های رطوبتش را از دست داد که اوایل بهار امسال آبش سرریز شده و با ورود به جاده اصلی ، تردد خودروهای سواری را در منطقه با مشکل مواجه کرده بود .
یک کارشناس محیط زیست فعال در شبه جزیره میانکاله روز دوشنبه با تائید خشک شدن تالاب لپو ، گفت که برداشت بی رویه آب برای کشت برنج دلیل اصلی خشکیدن این تالاب بوده است .
علی ابوطالبی افزود : بخشی از آب این تالاب در سال گذشته در قالب طرح احیاء تالاب بین المللی میانکاله به آنجا انتقال داده شده بود.
رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست مازندران در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا از خشک شدن تالاب لپو اظهار بی اطلاعی کرد.
الیاس محمدی گفت : در حال حاضر اطلاعی از خشک شدن تالاب لپو ندارم ولی پس از کسب اطلاع می توانم در این زمینه صحبت کنم.
لایروبی نشدن و تغییراتی که طی سه دهه گذشته در اطراف این تالاب و منطقه میانکاله رخ داد از دیگر عوامل موثر بر خشک شدن این تالاب است که به گفته کارشناسان تالاب میانکاله را هم تهدید می کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: