آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 شهریور ماه 1396 = 26-08 2017

طوفان هاروی تگزاس قربانی گرفت + فیلم

مقامات ایالت تگزاس آمریکا اعلام کردند توفان «هاروی Harvey » در شهر ساحلی «راک پورت » یک قربانی گرفته است.

یک قاضی ایالت تگزاس آمریکا با اعلام این مطلب افزود بر اثر توفان هاروی تا کنون 12 تا 14 نفر زخمی شده اند.

توفان هاروی شامگاه جمعه به مناطق ساحلی رسید و شدت آن، درجه چهار اعلام شد. شدت این طوفان سپس تا حد توفان موسمی، کاهش پیدا کرد.

توفان هاروی شهر «راک پورت» را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار داده است. این شهر نزدیک به 10 هزار نفر جمعیت دارد.

مقامات شهر راک پورت در این باره اعلام کردند سواحل این شهر اکنون به ویرانه تبدیل شده است و توفان به تاسیسات و ساختمان های مختلف از جمله مدارس، کتابخانه ها و سایر ساختمان های دولتی آسیب رسانده است.


شدیدترین توفان سالهای اخیر آمریکا

رئیس جمهور آمریکا درپی آغاز توفان هاروی و هشدارها درباره جاری شدن سیل های فاجعه بار در تگزاس حالت فوق العاده اعلام کرد.

توفان هاروی شدیدترین توفانی است که آمریکا در 12 سال گذشته با آن روبرو می‌شود. (فیلم زیر)

توفان هاروی جمعه شب به سواحل ایالت تگزاس آمریکا و حدود 50 کیلومتری شرق شهر کورپوس کریستی Corpus Christi رسید. مرکز ملی طوفان‌های آمریکا در توئیتی در مورد وقوع سیل‌های فاجعه بار در این شهر هشدار داده است. هاروی با نزدیک شدن به ساحل جنوبی آمریکا تقویت شد و با بادهایی با سرعت 215 کیلومتر در ساعت به ساحل تگزاس رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ترامپ در پیامی در توئیتر گفت: به درخواست فرماندار تگزاس تصمیم اعلام حالت فوق العاده طبیعی را که به دولت اجازه می دهد با تمام توان خود کمک کند، امضا کردم.

احتمال تعطیلی مراکز تولید نفت
پیش بینی می شود که با نزدیک شدن توفان به ایالت تگزاس مراکز تولید نفت تعطیل شود و این موضوع سبب افزایش بهای نفت شود. به دنبال نزدیک شدن توفان هاروی بندرکورپس کریستی در ساحل تگزاس به روی کشتی ها بسته شده است. برخی از پالایشگاهها هم تعطیل شده اند.

سازمان هواشناسی آمریکا این طوفان را خطرناک توصیف کرد
مسئولان سازمان هواشناسی، این توفان را طوفانی با خطر فراوان توصیف می کنند که می توانند جان افراد را در معرض خطر قرار دهد. میلیون ها نفر از مردم آمریکا خود را برای وقوع این طوفان آماده می کنند، توفانی که می تواند ده ها منطقه واقع در مناطق داخلی را که دور از ساحل قرار دارند تحت تاثیر قرار دهد.

آخرین توفان با این شدت که در آمریکا روی داد طوفان ویلما بود که در اکتبر سال 2005 در فلوریدا وزید. طوفان بزرگ سندی که در سال 2012 نیویورک و نیوجرسی را در نوردید، بادهای شدیدی را که هاروی ایجاد کرده است، نداشت.

مسئولان همه هفت منطقه تشکیل دهنده ایالت تگزاس از ساحل کورپوس کریستی گرفته تا گالوستون آیلند (Galveston Island) دستور تخلیه ده ها هزار نفر را که در مناطق کم ارتفاع زندگی می کنند صادر کرده اند. با این حال برخی مقامات درباره پایین بودن میزان تخلیه مناطق توسط مردم ابراز نگرانی کرده اند.




www.youtube.com/watch?v=MrAqEgMu4FY

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: