آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 شهریور ماه 1396 = 05-09 2017

سخنان شدیداللحن پوتین درباره گفتگو با آمریکا

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک کنفرانس خبری درباره اتفاقات مربوط به تعطیلی و تفتیش ساختمان‌های دیپلماتیک روسیه در آمریکا عنوان کرد که روسیه برای خود حق تصمیم‌گیری به منظور کاهش تعداد کارمندان دیپلماتیک روسیه در این کشور تا میزان ۱۵۵ نفر را به منظور برابری کامل با تعداد کارمندان روسی در آمریکا در نظر می‌گیرد اما فعلا این کار را نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری خود در شهر شیامن چین و در خاتمه اجلاس گروه بریکس اظهار داشت: مسکو به دنبال شکایت از آمریکا به دلیل محروم شدن از حق اداره املاک خود در این کشور است.

او گفت، به وزارت خارجه کشورش دستور داده مقامات آمریکا را به اتهام نقض حقوق مالکیتی روسیه به دادگاه بکشانند.

رئیس‌جمهور روسیه پذیرفت که واشنگتن حق کاهش تعداد تاسیسات دیپلماتیک را دارد اما این کار را به شیوه‌ای "بی‌ادبانه و بی‌سابقه" انجام داده و در عین حال گفت، سخت می‌توان با کشوری که اتریش را با استرالیا اشتباه می‌گیرد، گفت‌وگو کرد.


فیلم زیر: روس‌ها در کنسولگری سانفرانسیسکو چه سوزانده‌ اند؟

گزارش دویچه وله: آمریکا دستور تعطیلی کنسولگری روسیه در سان‌فراسیسکو را صادر کرده است. ولی قبل از بسته شدن کنسولگری دود سیاهی از آن برخاست. آتش‌نشانی در محل حضور یافت و گفت، در شومینه‌ اشیایی را آتش زده‌اند. اما روس‌ها چه آتش‌ زده‌اند؟

ماجرای بسته شدن کنسولگری روسیه در سان‌فرانسیسکو تبدیل به داغ‌ترین موضوع رسانه‌ها شده است. دولت آمریکا دستور داده که این مرکز تا روز شنبه ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) باید بسته شود. یک روز به تعطیلی این کنسولگری مانده دود سیاهی از آن برخاست.

اداره آتش‌نشانی سان‌فرانسیسکو در توییتی خبر داد که آتشی در کار نیست ولی اجسامی که قابل شناسایی نیستند در کنسولگری می‌سوزند. مامورین آتش‌نشانی به‌موقع برای خاموش کردن در محل حاضر شدند و بعد از بررسی گفتند که جای نگرانی نیست.

یک سخنگوی آتش‌نشانی گفته است که گویا کارمندان و دیپلمات‌های کنسولگری در شومینه چیزی را می‌سوزانند. ماموران آتش‌نشانی که به محل آمده بودند تائید کردند که ساختمان کنسولگری در معرض خطر آتش‌سوزی نیست.

بازتاب در شبکه‌های اجتماعی
در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه در توییتر حدس و گمانه‌زنی لحظه به لحظه بیشتر می‌شود. کاربران می‌پرسند که چرا در هوای گرم کالیفرنیا شومینه کنسولگری روسیه روشن است و اینکه در آنجا مامورین چه چیزی را می‌سوزانند؟

یکی دیگر از کاربران توییتر نوشته است حجم آنچه که می‌سوزد آنقدر زیاد بوده که به آتش‌نشانی خبردادند. یک کاربر دیگر توییتر می‌نویسد آنچه که می‌سوزد فقط کاغذ و مدارکی است که نباید دست کسی بیافتد و اگر غیر از این بود کاغذ را پاره می‌کردند. یکی دیگر از کاربران توییتر به شوخی اشاره می‌کند که "اینها نامه‌های عاشقانه دونالد ترامپ به ولادیمیر پوتین است".

از طرفی ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید، ماموران پلیس فدرال آمریکا درصددند پس از تعطیلی کنسولگری سان‌فرانسیسکو، این مکان دیپلماتیک را مورد بازرسی قرار دهند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (۳۱ اوت) دستور بسته شدن کنسولگری روسیه در سان‌فرانسیسکو و دفاتر نمایندگی این کشور در واشنگتن‌دی‌سی و نیویورک را صادر کرد.

دولت آمریکا دستور تعطیلی این مراکز را پس از آن که دولت روسیه از آمریکا خواست شمار دیپلمات‌های خود در روسیه را تا ۷۵۵ نفر کاهش دهد، صادر کرد.

کنگره آمریکا در ماه ژوئیه سال جاری تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرده بود. به دنبال آن روسیه از آمریکا خواست که تعداد دیپلمات‌های خود را تا ۷۵۵ نفر کاهش دهد. روسیه متهم شده است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کرده است.

روابط روسیه و آمریکا در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خود از زمان جنگ سرد رسیده است.





www.youtube.com/watch?v=VqMZB6nefqs

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



اردشیر September 5, 2017 01:01 PM

بیشتر از همه به نظر می رسد اسناد و مدارکی که سوزانده شده است اسناد همکاری روسها با جدایی طلب های کالیفرنیا باشد که هم ضد امریکا و هم ضد ترامپ و هم ضد تمامی ارزش های امریکایی فعالیت دارند و این مدارک به ویژه در ایالت کالیفرنیا جایی که بیشتر مخالفان ضد ترامپ و بیشترین اعضای گروه های چپگرا مثل انتی فا و بی ال ام فعالیت می کنند در حال سوزانده شدن هستند که چندان هم جای تعجبی ندارد اگر روزی مشخص شود روسها این گروه ها را پرورش داده و حمایت می کرده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: