آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 شهریور ماه 1396 = 13-09 2017

دلار دوباره گران شد؛ فردا خدا کریم است!

در جریان معاملات امروز(چهارشنبه)، قیمت دلار با ۶ تومان افزایش به ۳۹۲۰ تومان رسید. گفته می شود دلار از چهار هزار تومان عبور می کند.

به گزارش سایت الف، رئیس مرکز تجارت جهانی جمهوری اسلامی گفته: اکنون دولت تدبیر و امید با توجه به کسری بودجه کم‌کم از همان سیاست‌های دوران احمدی‌نژادی استفاده می‌کند؛ فروش بخشی از ارزها با قیمت بالاتر می‌تواند تفاوت ریالی بیشتری برای دولت داشته باشد تا بتوان بخشی از درآمدها را از این طریق جبران کنند.

به گفته محمدرضا سبزعلیپور، متأسفانه دولت امروز به روزمرگی افتاده که امروز را بگذراند و فردا خدا کریم است؛ مانند خانواده‌ای که پول ندارد و وضعیتشان خراب است و می‌گوید خدایا امروز سفره ما پر باشد فردا خدا بزرگ است.

رئیس مرکز تجارت جهانی جمهوری اسلامی تصریح کرد: کدام کشور در دنیا این‌گونه اداره می‌شود، آن‌هم کشوری مانند ایران که روی یک نعمت و پول خوابیده است، روی ثروت نفت و طلا و اورانیوم؛ که این وضعیت معقول نیست و با هیچ عقل سلیمی سازگار نیست.

سبزعلیپور با بیان اینکه هنوز تحریم‌ها سایه‌اش بالای سر ایران است، بیان کرد: ما فروش نفت یا درامدهای ارزی‌مان خیلی بالا نیست؛ اینکه فروش نفت ما یک‌میلیون بشکه بوده و بعد از برجام به 3 میلیون بشکه رسیده، این خیلی پول به کشور نمی‌آورد؛ با توجه به اینکه خیلی موانع برداشته نشده و پول نفت کامل به ایران برنمی‌گردد.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار در چند روز گذشته، عنوان کرد: افزایش نرخ ارز به این معنی است که پشتوانه خوبی ندارد. یک سال پیش که آقای رئیس‌کل بانک مرکزی دستور داد به بانک‌ها که می‌توانند ارز با نرخ آزاد خریدوفروش کنند همان زمان ارز مبادلاتی خیلی پایین‌تر از نرخ امروز بود، اما متأسفانه نه‌تنها بانک‌ها، الآن آن‌چنان خریدوفروش از آن سال‌ها به امروز نداشته‌اند، بلکه نرخ ارز از 3600 تومان به نزدیک حدود 4000 تومان رسیده است.


دلار دوباره گران شد

در بازار آزاد تهران، قیمت دلار با ۶ تومان افزایش به ۳۹۲۰ تومان رسید،ضمن اینکه نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با ۴۳۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۲۶۷هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

در جریان معاملات امروز(چهارشنبه)، قیمت دلار با ۶ تومان افزایش به ۳۹۲۰ تومان رسید؛ همچنین هر یورو ۴۷۵۸ تومان، پوند ۵۲۲۶ تومان، درهم امارات ۱۰۷۹ تومان، لیر ترکیه ۱۱۸۰ تومان است.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۴۳۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک هزار تومان افزایش قیمت داشت و به یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان رسید.

نیم سکه نیز ۶۵۶ هزار تومان، ربع سکه ۳۶۷ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۴۹ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۳۳ دلار و ۷۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۵ هزار و ۶۳۷ تومان است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: