آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 شهریور ماه 1396 = 14-09 2017

کشتار زندانیان سیاسی؛ گردهمایی در استکهلم

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)

دوباره گردهم می‏آئیم، دوباره با صدای بلند فریاد می‏زنیم، نه گذر زمان و نه گذر عمر، و تا روزی که مانیم، نگذاریم غبار زندگی بر حافظه‏ ی تاریخی‏ مان سایه افکند، نگذاریم که یاد و خاطره‏ی یاران‏مان که به دست تپه‏کاران حاکم در خون خود درغلطیدند، از یادها برود.

ما امسال نیز، ساعت پنج ‏و‏نیم بعد از ظهر روز شنبه ١۶ سپتامبر ٢٠١٧ در سالن اجتماعات هوسبی ترف در استکهلم گردهم می‏آئیم و با صدای بلند فریاد می‏زنیم که کشتار زندانیانیان سیاسی در دهه‏‏ ی شصت را نه فراموش می‏کنیم و نه می‏بخشیم. فریاد می‏زنیم که کشتار هزاران تن از زیباترین فرزندان آفتاب و باد، زخم عمیق اجتماعی است بر پیکر تاریخ خونین ایران که هرگز از یاد نخواهد رفت.

کشتار مخالفان در دهه‏ ی شصت، تنها کشتار چند هزار زندانی سیاسی نبود. این کشتار بر همه ‏ی عرصه‏ های زندگی مردم و جامعه تاثیر گذاشت.

کانون زندانیان سیاسی ایران در تبعید، در ادامه‏ ی بررسی جوانب و وسعت تاثیر کشتار زندانیان سیاسی بر عرصه‏ های مختلف اجتماعی و زندگی مردم، گردهمائی بیست‏ ونهمین سالگرد کشتار در استکهلم را به وقایع دهه‏ ی شصت و وضعیت خانواده‏ های جان‏سپردگان پس از اعدام عزیزانشان، اختصاص داده است.

برنامه همزمان از سایت کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید) و هم‏چنین از صفحات فیسبوک کانون به صورت تصویری پخش می‏شود.


ایران پرس نیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: