آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 آبان ماه 1396 = 24-10 2017

اعتراف؛ فقط در ظاهر عضو فراکسیون امیدند

وزیر تعاون در دولت اصلاحات گفت: ممکن است بعضی از افراد ظاهرا با فراکسیون امید باشند ولی عملا مصوبات فراکسیون را اجرا نکنند، باید نظارتی بر رفتارها باشد تا نمایندگان نتوانند تصمیماتی بگیرند که بعد از آن به کسی هم پاسخگو نباشد.

علی صوفی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: مردم به شدت در تنگنا قرار دارند و با انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین از دولت می‌خواهند که مشکلاتشان را برطرف کند. در شرایطی که مردم خواستار مطالبات خود هستند چرا به جای این که فکری به حال دغدغه آنان شود بحث‌های حاشیه ای مطرح می‌شود؟ آقای رئیس‌جمهور مطرح کردند که باید بدنه دولت از ۲۴ میلیون رأی باشد اما بعد مشاهده کردیم که این گونه نشد.

روزنامه بهار در مطلبی با عنوان "رئیس‌جمهور تدبیر و امید دقیقا کجایی؟" وضعیت اجرای وعده‌های روحانی را "خزانی از وعده‌های بی‌سرانجام" توصیف کرد و نوشت: مرور خبرهای بلند و کوتاه سیاست، این روزها حکایت تلخ و غریبی است به این مضمون که بهار تدبیر و امید در سیاست خزانی از وعده‌های بی‌سرانجام را تجربه می‌کند. هنوز سخنرانی‌های پرشور شیخ دیپلمات که ما را به یاری خواست تا دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر شویم یادمان نرفته است.

این روزنامه نوشت: مسئولان در هر همایش و برنامه‌ ای با ژستی طلبکارانه و انتقادی مشکلات را بیان می‌کنند. گویا فراموش کردند که این همه معضل که در جامعه وجود دارد متوجه مدیریت خود آنهاست و این بیان آنها دردی را دوا نمی‌کند.


تدبیر و امیدی‌ها دیگر در دسترس نیستند!

خبرها حاکیست که ماموران امنیتی به حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی اجازه خروج از خانه‌اش را نداده‌اند. اخیرا برخی مقامات قضایی به ایجاد محدودیت‌هایی برای رییس‌جمهور دوره اصلاحات که توسط شورای امنیت کشور صادر شده اشاره کرده‌اند ولی علی شمخانی دبیر این شورا که منصوب رییس‌جمهور است همچون ۵ سال اخیر درباره همه تنگناهای سیاست داخلی کشور همچون موضوع حصر؛ ممنوع التصویری و ممنوع الخروجی و ممنوع الکاری و ... روزه سکوت گرفته که این امر نشان می‌‌دهد اظهارات مسوولان قضایی مستند بوده و مسوولان دولت تدبیر و امید! حرفی برای گفتن ندارند و این تصمیمات در شورای امنیت کشور به ریاست روحانی و دبیری شمخانی به تصویب رسیده‌اند اما به نظر می رسد دولتی‌ها از طرح آنها به دلیل مطالبات طیف‌هایی که به او رای داده‌اند خودداری می‌کنند!

گفتنی اینکه حسن روحانی که حدود ۵ سال است وعده‌‌هایش برای رفع حصر دو کاندیدای ریاست‌جمهوری سال ۸۸ عملا به نتیجه نرسیده؛ حالا باید پاسخگوی وضعیت شبه حصری باشند که برای خاتمی ایجاده شده است. گرچه به نظر می‌رسد با گذار از دوره انتخاباتی دور دوم ریاست‌جمهوری خود و نزدیک شدن به طیف اصولگرایان و جامعه روحانیت مبارز منبعد باید شاهد سکوت بیشتر او و اطرافیانش درباره موضوعات سیاسی داخلی باشیم.

درباره چنین موضوعاتی (سیاست داخلی) آنان دیگر و تا پایان دوره دوم ریاستشان در دسترس نیستند!! به خصوص اینکه حالا دوره آشتی با اصولگرایان را هم آغاز کرده‌ و مشغول ساماندهی و حل اختلافات اندک موجود بین خود هستند. اصلاح‌طلبان هم تکلیفشان از نگاه اصولگرایان معتدل!! روشن است. آنها فقط برای سیاهی لشکر دوره چند ماهه انتخاباتی و جمع‌آوری رای مناسب هستند و پس از آن؛ باید تشریف ببرند منازل خود و اسباب زحمت مدیران تدبیر و امید نباشند!!

رهبرانشان هم تکلیف مشخص‌تری دارند‌. تا شرایط برد-برد فراهم نشود همچنان باید در حصر قرار گرفته و حتی محدودیت‌های مضاعفی درباره آنان اتخاذ گردد! همانگونه که درباره خاتمی اتخاذ تصمیم شد!! حالا عده‌ای از خوشبینان و تحلیل‌گران اصلاح‌طلب همچنان منتظر معجزه‌های دولت محبوبشان باشند. این امیدها و خوش‌بینی‌ها هم عمدتا و صرفا به درد ستون روزنامه‌های اصلاح‌طلب با تیراژهای ۴-۵ هزار نسخه! می‌خورد!



داریوش آریایی October 19, 2017 07:54 PM

برای آنانی که از جمهوری اسلامی طلب اصلاح(اصلاح طلب ها) و امید (تدبیر و امید) یا سبزی و نشاط(سبز اللهی) دارند
و گرد رهبران شیاد این سه گروه جمع میشوند و از آنها پشتیبانی یا حمایت میکنند

خاتمی رییس جمهور رژیم ننگین اسلامی دفتر دار رفسنجانی بود که با حمایت رفسنجانی و تبلیغات گروه وی در دو دوره انتخابات را ازان خود کرد،کشتار و حمله به کوی دانشجویان،محاکمه و
زندانی شدن دانشجویان و در آخر سکوت خاتمی نخستین شیاد
روحانی شاید آخرین باشد،از روز نخست شکل گیری رژیم اسلامی تا قبل از ریاست جمهوری بالاترین مقامها در اختیار وی بود،داشتن دکترای جعلی و شگرد مخ زنی و طرفدار پیدا کردن،انتشار ویدیو قبل از شروع انتصابات برای محک کاری از تلاش های بود و امروز تمام گذشته ی سیاه او هویداست،دزدی های سپاه و سکوت او،چپاول از ملت و سکوت او،نقض حقوق شهروندی و سکوت او او راه سکوت را انخاب کرده که کلید رهایی اش باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: