آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 5 دی ماه 1396 = 26-12 2017

اعتراف: افزایش حقوق نمایندگانی که فقط می‌ خوابند

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در اوج جنجال‌ها در باره افزایش شدید حقوق و مزایای نمایندگان مجلس، با طرح ادعای این که حقوقی که در حال حاضر از مجلس می‌گیرد، کم است و قبلا با خوابیدن در دانشگاه حقوق بیشتری می‌گرفته، خبرساز شده است.

به گزارش تابناک، ،در فایل صوتی که از گفت وگوی این نماینده مجلس شورای اسلامی با یک خبرگزاری منتشر شده، وی اظهار داشته است: «من نمی دانم چه کسی گفته است 7 تا 8 تومان حقوق می گیرم؛ اما من پنج میلیون و چهارصد هزار تومان حقوق می گیرم. قبلا در دانشگاه می‌خوابیدم و 8 میلیون تومان حقوق می گرفتم.»

جعفرزاده همچنین در توجیه ضرورت افزایش حقوق نمایندگان مجلس اظهار داشته: «به هر حال اگر ما می گوییم باید مراقب فساد باشیم، از سوی دیگر باید یک مدیر را تأمین کنیم که به سمت رانت نرود.»

جعفرزاده متولد سال 1345 است و قبل از این که در 46 سالگی به عنوان نماینده رشت در مجلس انتخاب شود، سوابقی مانند مدیرکلی جانبازان استان گیلان، مسئولیت امور جانبازان شمال غرب تهران بزرگ و ریاست مرکز پشتیبانی سازمان جانبازان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان را بر عهده داشته و با مدرک کارشناسی ارشد، عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان بوده است!

اگر فرض کنیم که حقوق هشت میلیونی آقای نماینده در آن سال با توجه به شرایط ایشان منطقی بوده است، آیا می‌شود دریافت چنین حقوقی وقتی که گیرنده آن در دانشگاه می‌خوابیده را شرعی و حلال دانست؟!

آقای جعفرزاده حقوق پنج تا هشت میلیونی که نمایندگان مجلس دریافت می‌کنند (جدای از مزایای قابل توجه نمایندگان در قالب هزینه مسکن، خودرو و اجاره دفاتر در شهرستان و تهران) را ناکافی می‌داند. وی البته بهتر از عامه مردم می‌داند، همان گونه که تعدادی از همکاران وی در مجالس گذشته و فعلی اقرار کرده‌اند، برخی برای نماینده مجلس شدن هزینه‌های میلیاردی هم کرده‌اند. اگر نماینده‌ای برای راهیابی به مجلس، یک میلیارد تومان هزینه کرده باشد، حتی اگر بیست میلیون تومان در ماه هم حقوق دریافت کند تازه خرج تبلیغات انتخاباتی‌اش را درآورده است.

روزنامه شرق: در خبرها آمده بود که کمیته ویژه بودجه مجلس حقوق نمایندگان را به ١٠ میلیون تومان رسانده؛ البته بدون مزایای نمایندگی مثل حق دفتر، خودرو و مسکن.

چقدر می‌گیری نمایندگی کنی؟ رقم‌ها متفاوت است. از جدولی که نشان می‌دهد دریافتی نماینده حدود ٣٢ میلیون است تا برخی نمایندگان که در پاسخ «شرق» حتی می‌گویند نمی‌دانند رقم دقیق دریافتی‌شان چقدر است و تا محمود صادقی که می‌گوید کل دریافتی نماینده‌ها رقمی بین ١٧ تا ٢١ میلیون تومان است.

ابهام به این ارقام خلاصه نمی‌شود. حقوق بهروز نعمتی به گفته خودش هشت میلیون تومان و عبدالرضا هاشم‌زایی پنج‌میلیون‌و اندی است. دیروز در خبرها آمده بود که کمیته ویژه بودجه مجلس حقوق نمایندگان را به ١٠ میلیون تومان رسانده؛ البته بدون مزایای نمایندگی مثل حق دفتر، خودرو و مسکن.

کمیته بودجه‌نویسی مجلس جمع پنج‌نفره‌ای است که زیر نظر مستقیم ریاست مجلس امور مالی بهارستان را پیش می‌برد. خیلی از نمایندگان از جزئیات این افزایش حقوق بی‌خبرند. طیبه سیاوشی، نماینده عضو فراکسیون امید مجلس، می‌گوید «این‌قدر مجلس امروز شلوغ بود که اصلا این مسئله را نشنیدم و باید پیگیری کنیم».علاوه بر این خبر، در شبکه‌های اجتماعی جدولی دست به دست می‌شود. در این جدول آمده بود که نمایندگان برای برخی مسائل از راننده گرفته تا خودرو و مسکن و هزینه‌های دفتر نمایندگی و پروازها سرجمع ٣٢ میلیون تومان می‌گیرند.

کل دریافتی ١٧ تا ٢١ میلیون

محمود صادقی که در مجلس دهم یکی از صریح‌ترین نمایندگان است، این رقم را رد می‌کند و به «شرق» می‌گوید: «کل دریافتی نمایندگان حدود ١٧ تا نهایت ٢١ میلیون است. این را هم در نظر بگیرید که این رقم از هزینه دفتر نمایندگی تا عبور و مرور و مسکن و سفرها و هزینه‌های مختلفی است که نمایندگان هر ماه می‌پردازند و گاهی این‌طور مطرح می‌شود که یک نماینده ٢١ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و می‌گذارد در جیبش که این‌طور نیست. اصلا در مقایسه با مسئولان دولتی که خودرو و راننده و خیلی امکانات دیگر در اختیار دارند، شاید این رقم آن‌چنان بالا نباشد؛ یعنی حتی نماینده اگر بخواهد وظیفه نمایندگی‌اش را به‌درستی انجام دهد، به رقمی بالاتر از اینها نیاز دارد».

دریافتی نمایندگان شفاف نیست

اما نکته دیگری که صادقی به آن اشاره دارد، اینکه «واریزی‌های مجلس شفاف نیست. حتی پس و پیش هم می‌شود. اتفاق افتاده که یک‌ماه‌و نیم واریزی نداریم و یکباره پولی واریز می‌شود. این نبود شفافیت خودش می‌تواند بانی خیلی چیزها شود. مسئله‌اش برای من نماینده این است که نمی‌دانم دقیقا چه زمانی چه مبلغی پرداخت می‌شود. خیلی از نمایندگان مجلس هم مانند من هستند. وسط شلوغی کارها یکباره پولی به حسابت می‌آید که نمی‌دانی بابت چه بوده».

نمی‌دانم دریافتی چقدر است

برخی نمایندگان در پاسخ «شرق» می‌گویند نمی‌دانیم دقیقا چه مبلغی دریافت می‌کنیم. نمونه‌اش علی اکبری، نماینده شیراز. وسط جلسه است که تلفنش را جواب می‌دهد و می‌گوید: «از مسئولان مالی مجلس بپرسید. راستش اصلا رقم دقیق دریافتی‌ام را نمی‌دانم».


افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان بی خاصیت

کمیته بودجه نویسی مجلس شورای اسلامی برای افزایش حقوق نمایندگان تا 10میلیون تومان در‌ ماه به توافق رسیده است.

به گزارش همشهری، افزایش حقوق نمایندگان از 5 میلیون و 800هزار تومان به 10 میلیون تومان تنها خبر خوش این کمیته برای مجلسی‌ها نیست و قراراست هزینه دفاترآنها نیز بنا به تورم 10تا 15درصد اضافه شود.

افزایش حقوق نمایندگان درحالی به توافق کمیته بودجه‌نویسی مجلس رسیده که در لایحه بودجه امسال قرار است یارانه نقدی30میلیون نفر حذف شود.

منتقدان لایحه دولت می‌گویند کاهش یارانه نقدی 40درصد از جمعیت یارانه‌بگیرها در کنار افزایش احتمالی قیمت بنزین شرایط دشواری را برای طبقه متوسط و ضعیف کشور رقم خواهد زد.



یک ایرانی December 17, 2017 04:05 PM

حقوق کارگران ۹۳۰ هزار تومان است آن وقت آقایان با ۱۰ میلیون تومان به توافق رسیده اند؟ غارت ثروت کشور و مردم ادامه دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی December 18, 2017 09:52 AM

۴۰ سالست که یک مشت افراد سپاهی وبسیجی و ذوب شدگان در ولایت راهی مجلس میشوند و درمکیدن خون ملت ایران با همه دزدان وغارتگران ثروتهای ملی همراهند ازاین مجلس هم هیچ انتظاری نه میتوان داشت ونه باید داشت چرا؟؟؟ بازهم میپرسید چرا؟؟ برای اینکه کاسه لیسان ودریوزگانی وخمیر شدگانی چون محمد رضا عارف تعزیه گردان بخش بزرگی ازنمایندگان است به اسم فراکسیون امید مردی که فرزندش او را کارخانه ژن خوب برای سازش های پشت پرده ودزدیهای بزرگ ومناقصه های آنچنانی برشمرد حال اگر یک محمود صادقی هم پیدا شود ویک نقی بزند غمی نیست میتوان با اشاره حسین طائب ومجتبی خامنه ای کلک او را کند، این مجلس، مجلس نیست بقول محمد نوری زاد، چند سال پیش نام انرا اصطبل بهارستان گذاشته بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: