آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 آذر ماه 1396 = 30-11 2017

عربستان؛ اقدام رژیم ایران علیه مقام بلغارستان

به گزارش الجزیره، رسانه‌های بلغارستان به نقل از یک مقام بلندپایه این کشور اعلام کردند که رژیم ایران از عبور هواپیمای حامل نخست‌وزیر بلغارستان که به سمت عربستان می‌رفت، جلوگیری کرده است.

وزیر خارجه بلغارستان به روزنامه‌نگاران در ریاض گفته که تمام اجازه‌های دیپلماتیک برای انجام سفر به عربستان از طریق حریم هوایی ایران صادر شده است اما در لحظات آخر، به ما اطلاع داده شد که اجازه عبور هواپیمای نخست‌وزیر بلغارستان از آسمان ایران لغو شد.

این مقام بلغارستانی تاکید کرد که پس از منع عبور از ایران، هواپیما به سمت ترکیه رفت و از آنجا مقامات ترکیه عبور آن از حریم هوایی عراق را تسهیل کردند.

وزارت خارجه بلغارستان اظهار کرد به محض فرود آمدن هواپیمای نخست‌وزیر بلغارستان در ریاض، سفیر این کشور در تهران برای دریافت توضیح با وزرات خارجه تماس گرفت و مقامات در پاسخ به این سفیر گفتند که آنها اطلاع نداشتند که نخست‌وزیر در این هواپیما حضور دارد و هواپیما اندکی از مسیر خود منحرف شده است. با این حال، وزارت خارجه بلغارستان اعلام کرده که اطلاعات آن به چیز دیگری اشاره می‌کند.



arzhang November 30, 2017 12:11 PM

دلیل جلوگیری عبورهواپیمای حامل نخست‌ وزیر بلغارستان به سمت عربستان بخاطر این هست که عربستان اعتقاد دارد جنگ با ایران یک واقعیتی هست که دیر یا زود اتفاق میافته (فقط کافی هست حودثیها یک موشک دیگر به پایتخت عربستان شلیک کنند و خساراتی ببار بیاره ) و برای همین عربستان در حال تشگیل متحدان کشورهای مختلف از دنیا هست که با انها در ان جنگ احتمالی شریک باشند وتا به امروز این متحدان شامل اثر کشورهای عرب ومسلمان وغیر مسلمان مثل اسراییل و فرانسه و لهستان هست و حالا بلغارستان هم میبیند که متحد شدن در ان جنگ احتمالی با عربستان به نفع منافع کشوربلغارستان هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: