آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 دی ماه 1396 = 16-01 2018

تمایل اتحادیه اروپا به انصراف انگلیس از برگزیت

دو تن از مقام‌های عالی‌رتبه در اتحادیه اروپا گفته‌اند، انگلیس هنوز هم می‌تواند نظرش را درباره بریگزیت تغییر دهد و همچنان عضوی از اتحادیه اروپا باقی بماند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا گفت: "قلب اروپایی‌ها هنوز به روی دوستای انگلیسی ما برای ماندن در این بلوک همچنان باز است."

او به اعضای پارلمان اروپا در استراسبورگ گفت: اگر دولت انگلیس به تصمیم خود برای اجرای بریگزیت بچسبد و با وجود تمام تبعات منفی در مارس آتی از آن خارج شود که هیچ، در غیر اینصورت دوستان انگلیسی ما می‌توانند نظرشان را عوض کنند و بمانند.

او به نقل از وزیر بریگزیت گفت: مگر خود دیوید دیویس نبود که می‌گفت اگر یک دموکراسی نتواند خودش را تغییر دهد دیگر دموکراسی نیست؟ ما در یک قاره هستیم و هنوز قلب‌هایمان به روی شما باز است.

در ادامه سخنان تاسک، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپایی گفت: تاسک اشاراتی به مساله بریگزیت داشت و گفت که درهای ما هنوز باز است. امیدوارم که لندن به این حرف خوب گوش کرده باشد.

در پي همه پرسي سال 2016 انگليسي ها راي به خروج از اتحاديه اروپا دادند و بنا بر اعلام دولت انگليس، اين کشور در تاريخ 31 مارس 2019 به طور کامل از اين اتحاديه خارج مي شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: