آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 28 بهمن ماه 1396 = 17-02 2018

خبرگزاری سپاه: مرد ۶ میلیارد دلاری بازار ارز

عکس زیر: ارزهای مصادره شده جمشید بسم‌ الله

ناگفته‌هایی از مرد ۶ میلیارد دلاری بازار ارز / جمشید بسم‌الله کی بود؟

خبرگزاری تسنیم: شش سال پیش تقریباً در چنین روزهایی بود که افزایش قیمت ارز به یکباره ترمز برید و جهش غیرقابل کنترل داشت به طوری که نوسانات ارزی درست مانند همین روزها، بازار را با چالش مواجه کرد.وقتی ارز و مشخصاً قیمت دلار به طور قابل توجهی گران شد، برخی افراد به عنوان عامل اصلی گرانی دلار مطرح و از سوی مراجع قضایی و انتظامی دستگیر شدند و نام «جمشید بسم‌الله» به عنوان یکی از دلالان ارز سر زبان‌ها افتاد اما موضوع بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌ها بود و بعدها مشخص شد که جمشید بسم‌الله دلال خرده پایی بیشتر نیست.
سر و صداها که خوابید و پرونده‌ای تحت عنوان پرونده اخلالگران ارزی تشکیل شد، نامی بر سر زبان‌ها به عنوان اخلالگر ارزی مطرح شد که تا آن روز عموم مردم او را نمی‌شناختند؛ «یدالله روزچنگ». حرف‌ها و حدیث‌های راست و دروغ درباره «یدالله روزچنگ» مالک برند معروف نوشیدنی«ایستک»، در سایت‌ها بسیار است؛ برخی از او به عنوان شاگرد نانوایی و راننده تاکسی نام برده‌اند که سال 1379 از کردستان به تهران می‌آید و به تدریج کار و بارش می‌گیرد و برای خود سرمایه‌ای دست و پا می‌کند.

درباره روزچنگ که چندین بار به عنوان کارآفرین برتر مورد تقدیر و تجلیل مسئولان وقت قرار گرفته، نوشته‌اند که او از حمایت‌های دو تن از اعضای حلقه نخست محمود احمدی‌نژاد رییس دولت‌های نهم و دهم برخوردار بوده و از محل همین حمایت‌ها توانسته فعالیت‌های اقتصادی خود را رشد و گسترش دهد.حتی برخی رسانه‌ها از روزچنگ به عنوان سرشاخه اصلی اخلال ارزی در سال‌های 90 و 91 نام‌ برده‌ و گفته‌اند او با رانت و سوءاستفاده از ارتباطات سیاسی خود، وارد بازار ارز شده و ماموریت او توزیع سهمیه‌‌های ارزی ارزان برای ساماندهی بازار ارز و کنترل قیمت‌ها بوده است.

گفته می‌شود روزچنگ که در دوبی و تهران صرافی داشته، 6 میلیارد دلار ارز از بانک مرکزی دریافت و توزیع کرده‌ است که البته برخی نوشته‌اند او همه ارزها را بین متقاضیان توزیع نکرده و آنهایی را هم که توزیع کرده است، گران‌تر از تعهدی که به بانک مرکزی داده بوده، فروخته است. برای بررسی بیشتر این پرونده و علت دستگیری روزچنگ و اتهاماتی که به او وارد و نهایتاً هم به 20 سال حبس و 181 میلیارد تومان رد مال محکوم شده، به سراغ مازیار طاطایی وکیل مدافع روزچنگ در پرونده اخلال ارزی رفتیم، کسی که بعد از خود روزچنگ و مراجع قضایی، بیشترین اطلاعات را از پرونده اخلال ارزی دارد.


ارزهای مصادره شده جمشید بسم‌ الله

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در پایان با اشاره به دستگیری یکی از سرشاخه‌های بازار غیرقانونی ارز گفت: در عملیات پلیس آگاهی بالاترین مقدار ارزی که از یک نفر کشف شد متعلق به فردی بود که 205 هزار یورو به همراه داشت و ارزش آن بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شد.

به گزارش تسنیم، بهمن حسن بیگی خاطرنشان کرد: در صورت احراز اتهام، این مبلغ به نفع دولت ضبط و این فرد نیز به پرداخت جریمه 2 برابری ارز مکشوفه از وی محکوم خواهد شد.

در عملیات چهارشنبه صبح پلیس آگاهی که در سه نقطه پاساژ افشار، سبزه میدان و خیابان منوچهری پایتخت به اجرا درآمد، «س» که به عنوان جانشین یکی از پرحاشیه‌ترین دلالان ارز در سال‌های اخیر مطرح بود دستگیر شد.

ایران پرس نیوز




پلنگ ایران زمین February 14, 2018 05:00 PM

ای دزدان پس برای چپاول کردن این پول نقشه کشیدید و بظاهر خرید و فروش ارز را آزاد کردید

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان February 14, 2018 07:20 PM

بنطر ما کار دلالان در این ارتباط کاملا درست و قانونی بوده بنابرین حمله وحشیانه نیروهای سرکوبگر پلیس به دلالان ارز که منجر به دستگیری، ضرب و جرح آنها شد و همچنین مصادره اموال قابل توجه آنها بدستور دولت کاریست کاملا غیرقانونی و راهزنانه! به باور ما این حرکات تکرای و نابخردانه رژیم توسط پلیس سرکوبگر پس از چندی طوفان افزایشی بسیار شدیدتری را در بازار ارز ایجاد خواهد کرد! در این راستا مردم عادی کوی برزن باید بتوانند با هدف خرید ارز هر چند اندک با ایجاد صف بندی در پشت درب صرافیهای عامل فروش دلار اقدام نمایند! در نهایت حکومت جنایتکار آخوندی بازنده این میدان جنگ در برابر دلالان ارز و مردم خواهد بود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی February 14, 2018 10:08 PM

آنچه امروز در سبزه میدان وخیابان فردوسی اتفاق افتاد، یک نمایش ساختگی در جهت بلعیدن سرمایه های صرافها ودلالانی است که بصورت مستقل وخارج از باند مافیائی بانک مرکزی وشبکه معاملات ارزی برادران سپاهی مشغول فعالیت بودند نتیجه اینکه این بگیر وببندها هیچ تاثیری در کاهش نرخ دلارودیگر ارزهای خارجی نخواهد داشت، بلکه در این میان یک مشت از سربازان گمنام وعمله اکره های سازمان اطلاعات سپاه با اخذ رشوه های کلان از بازداشت شدگان به نان ونوائی میرسند بعد از آن روز از نو خواهد بود و روزی ازنو درپهنه نظام اسلامی هراقدامی صورت میگیرد با سناریوی اطاقهای فکر جناحهای حکومتی صورت میپذیرد که دراین میان باید یک مشت از گرفتار شدگان قربانی این نقشه ها بشوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


saeed February 15, 2018 03:50 AM

آیا واقعا کشوری که در هفته دو میلیارد دلار نفت میفروشد ارزش پولش بدست چند دلال سقوط می‌کند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام February 16, 2018 12:39 PM

از حکومت امام زمان چیزی جز دزدیدن اموال ملت چیز دیگه ای بر نمیاد کجایی داروغه ی ناتینگهام که ببینی اگه تو فرمانده ی نیروی انتظامی تهران بودی هم مردم و هم رابین هود دستت رو هم میبوسیدند

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی February 16, 2018 04:50 PM

از چه زمانی به همراه داشتن ۲۰۵ هزار یورو در خیابان خلاف قانون شده؟ چرا باید پول مردم بیگناه را تصرف کنند وزیران حسن روحانی در منازل بالای ۱۰۰ میلیارد تومان زندگی میکنند خود حسن روحانی رفته در کاخ شاه زندگی میکند پس چرا باید پول این بدبختی که با هزار زحمت این پولها را بدست آورده مصادره شود اگر من بجای این دلال ها بودم تا پولم را نمیگرفتم از پا نمی نشستم چون به احتمال قوی این پولها همین امشب به حساب صادق لاریجانی ریخته خواهد شد و بالا کشیده میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


majid February 16, 2018 06:44 PM

این آخوندهای بی شرافت حالا که پول ندارند و بانک هایشان ورشکسته شده در تعقیب مردم هستند تا جیبهایشان را خالی کنند
معلوم نیست کدام فلک زده یی در بازار ارز با این پول ها کار میکرده و این گرسنه چشمان حرامزاده پول و مال او را دزدیده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهرام February 17, 2018 03:33 PM

این سرداران سه پا کامیون کامیون پولهای این ملت را میچاپند و حالا دو کیسه فریزر پول از یک دلال ارز دزدیده اند و در بوق کرنا فریاد آی دزد آی دزد سر میدهند ننگ نفرت بر جمهوری اسلامی و سرداران سه پا و طرفداران چارپای آن

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان February 17, 2018 08:37 PM

یکی از صرافان معتبر، خوش نام و دستگیر شده در همین ارتباط تحت عنوان (س) اما بیگناه به نام آقای حسین سمندر که در پاساز افشار خیابان منوچهری دارای مغازه صرافی هم هستند! در واقع حمله وحشیانه حساب شده و از پیش طراحی شده پلیس به دلالان ارز در سبزه میدان و خیابان فردوسی کاملا غیرقانونی و یاغی معابانه بحساب میآید! از آنجا که حکومت زبون آخوندی بدلیل ناکارآمد بودن در اداره امور کشور و خالی شدن خزانه ارزی بانک مرکزی ناگریز شده اند به خیال خام خود با وارد کردن پای پلیس به بازار ارز و خارج ساختن کنترل آن از دستان توانای صرافان و دلالان آگاه در این عرصه مهم اقتصادی اینگونه تلاش دارند تا با دستگیری و مصادره اموال آنها همچنین تقسیم غنایم در میان سران جنایتکار رژیم و سپاه به اندوخته های نامشروع خود بیافزایند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: