آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 10 بهمن ماه 1396 = 30-01 2018

آمریکا؛ انتشار اسامی همدستان در "لیست پوتین"

آمريکا فهرست 114 سياستمدار و 96 نفر از تجار روس را تحت عنوان گزارش کرملين منتشر کرد که ممکن است مشمول تحريمهاي آمريکا قرار گيرند.

به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک ؛ وزارت خزانه داري آمريکا فهرستي متشکل از 114 تن از سياستمداران روسيه و 96 تن از تجار و بازرگانان اين کشور را تحت عنوان "گزارش کرملين" منتشر کرده که ممکن است مشمول تحريم هاي آمريکا قرار گيرند.

کرملين انتشار اين فهرست را در قالب تلاشي براي دخالت در انتخابات رياست جمهوري سال 2018 توصيف کرده است.

نام اغلب مقامات بلندپايه روسيه در اين فهرست که زمينه را براي اعمال تحريم هاي آمريکا ضد آنها فراهم مي سازد، ذکر شده است.

نام ديميتري مدودف نخست وزير روسيه که از سال 2008 تا 2012 رئيس جمهور روسيه بود نيز در اين فهرست به چشم مي خورد.

از جمله اسامي سرشناس ديگر در اين فهرست عبارتند از سرگئي لاوروف وزير امور خارجه، دميتري روگوزين و ارکادي دورکوويچ معاونان نخست وزير، سرگئي شويگو وزير دفاع، ماکسيم اروسخين وزير توسعه اقتصادي، الکساندر نوواک وزير انرژي و آنتون سوليانوف وزير دارايي روسيه .

طبق قانونی که در تابستان گذشته تصویب شد، دولت ترامپ باید در مورد تحریم های روسیه گزارش هایی به کنگره ارائه دهد. «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» یا «کاتسا» دولت را ملزم می کرد تا دوشنبه الیگارش های نزدیک به دولت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را فهرست کند و گزارشی در مورد تبعات احتمالی مجازات ها علیه روسیه ارائه دهد.

به گفته سخنگوی کاخ کرملین، هدف آمریکا از انتشار گزارشی موسوم به «گزارش کرملین»، بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه (18 مارس/ 27 اسفند) تاثیرگذار است.

وی افزود: این فهرست به خودی خود هیچ معنایی ندارد، اما اقداماتی را که در پی خواهد داشت باید تجزیه و تحلیل شود.


واکنش پوتین به انتشار لیست

رئيس‌جمهوري روسيه امروز در جمع نمايندگان ستادهاي انتخاباتي خود در مسکو به حالت تمسخر گفت: خيلي ناراحتم که نام من در اين فهرست کرملين نيست.

پوتين ادامه داد: اين اقدام آمريکا اقدامي خصمانه است که روابط ميان دو کشور را خدشه‌دار خواهد کرد...اما روسيه به دنبال ارتقاء روابط دوجانبه است به همين دليل در حال حاضر تصميمي براي انتقام گرفتن ندارد.

پوتين با اشاره به بي‌تفاوتي مسکو به اقدامات خصمانه واشنگتن و ادامه راه خود با وجود اينگونه اقدامات گفت: واق واق سگ‌ها کاروان را متوقف نمي‌کند.


کریمه؛ آمریکا تحریمهای روسیه را تشدید کرد

آمريکا شمار ديگري از افراد و شرکت هاي روس را در فهرست تحريم ها قرار داد

آمريکا روز جمعه اسامي شماري از شخصيت ها و شرکت هاي روسي را به فهرست تحريم هاي واشنگتن عليه مسکو افزود.

به گزارش خبرگزاري رويترز از مسکو،وزارت خزانه داري آمريکا اعلام کرد 21 شهروند روسيه و 9 شرکت اين کشور را به فهرست تحريمي هاي واشنگتن اضافه کرده است.

شماري از اين افراد و شرکت هاي روس در تحويل دادن توربين هاي گازي شرکت زيمنس به کريمه دست داشته اند.

اين در حالي است که آمريکا قرار است تا چند روز ديگر مجموعه تحريم هاي جديدي را عليه روسيه وضع کند. گفته مي شود واشنگتن تا روز دوشنبه تحريم هاي جديد را اعلام خواهد کرد. با اين حال، تحريم اين افراد و شرکت هاي روسي با فهرستي که قرار است احتمالا در روز دوشنبه منتشر شود هيچ ارتباطي ندارد.
بعد از آن که روسيه شبه جزيره کريمه را در سال 2014 از اوکراين جدا و به خاک خود ضميمه کرد، آمريکا به تحريم اين کشور مبادرت ورزيد.
وزارت خزانه داري آمريکا با صدور بيانيه اي تصريح کرد: ‹‹اقدام امروز در افزودن اسامي شماري از شخصيت ها و شرکت هاي روس به فهرست تحريم ها در چارچوب تعهد وزارت خزانه داري آمريکا به ادامه فشار تحريم ها عليه مسکو صورت گرفته است.››

در اين بيانيه خاطرنشان شده است: ‹‹اين اقدام تاکيدي بر مخالفت دولت آمريکا با اشغال کريمه توسط روسيه و خودداري واشنگتن از به رسميت شناختن الحاق اين شبه جزيره به خاک روسيه است.››

يکي از افرادي که به نام وي در فهرست تحريمي هاي جديد به چشم مي خورد آندره چرزوف Andrey Cherezov، معاون وزير انرژي روسيه، است. اتحاديه اروپا نيز در سال گذشته ميلادي معاون وزير انرژي روسيه را به جرم دست داشتن در انتقال توربين هاي گازي شرکت زيمنس به کريمه تحريم کرده بود.

وزارت خزانه داري آمريکا افزود سرگئي توپور-گيلکا Sergey Topor-Gilka، رئيس شرکت مهندسي روسي تکنوپروم اکسپورت Technopromexport، و نيز زيرمجموعه هاي متعدد شرکت نفتي روسي سورگوتنفتگاز Surgutneftegaz را در فهرست تحريم قرار داده است.
همزمان سخنگوي شرکت روستک

Rostec، که شرکت تکنوپروم اکسپورت زيرمجموعه آن محسوب مي شود و در حال حاضر خود نيز در فهرست تحريم هاي آمريکا قرار دارد، گفت اين شرکت متاسف است که مهمترين ابزار آمريکا در عرصه روابط بين الملل اعمال فشار بر ديگران است نه گفتگو با آنها.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: