آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 فروردین ماه 1397 = 09-04 2018

صدور حکم دانشجویان منتقد امام جمعه شیراز

خبرگزاری هرانا – حکم نهایی دادگاه چهار فعال دانشجویی به نام های سلمان کدیور، حسین شهبازی زاده، هادی مسعودی و مصطفی پورخسروانی صادر شد و هر کدام به ۳ ماه حبس تعلیقی و ۶ ماه محرومیت از فعالیت سیاسی محکوم شدند. این چهار فعال دانشجویی پیشتر در مهرماه سال گذشته با شکایت امام جمعه شیراز به عنوان مدعی‌العموم به دادگاه احضار شده بودند. این افراد عمدتا در طرح انتقادات از امام جمعه شیراز به خصوص در ماجرای حمله به خودروی علی مطهری از شانزده ماه قبل مورد پیگرد حقوقی قرار گرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دولت بهار، سلمان کدیور (دبیر اسبق جنبش‌عدالتخواه، نویسنده و شاعر انقلاب)،حسین شهبازی‌زاده (دبیر اسبق جنبش‌عدالتخواه)، هادی مسعودی (عضو سابق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه) و مصطفی پورخسروانی (دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه‌های شیراز) به جرم نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به ۳ ماه حبس تعلیقی (به مدت ۲ سال تعلیق) و ۶ ماه محرومیت از فعالیت سیاسی محکوم شدند.

این چهار فعال دانشجویی پیش‌تر در مهرماه سال گذشته با شکایت امام جمعه شیراز به عنوان مدعی‌العموم به دادگاه احضار شده بودند. این افراد عمدتا در طرح انتقادات از امام جمعه شیراز به خصوص در ماجرای حمله به خودروی علی مطهری از شانزده ماه قبل مورد پیگرد حقوقی قرار گرفته بودند.


این چهار دانشجو مورخ ۱۵ آبان ۱۳۹۵ در نامه‌ای خطاب به آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خواستار پاسخگویی ایشان نسبت به عملکرد خود و اطرافیان به دانشجویان شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: