آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 فروردین ماه 1397 = 10-04 2018

دلار تک نرخی و تقویت بازار سیاه ارز

رادیو فرانسه: ستاد اقتصادی دولت در پایان جلسۀ فوق العادۀ دیشب خود، دوشنبه بیست فروردین، که به ریاست حسن روحانی برگزار شد برای مقابله با تلاطم بازار ارز در ایران، بهای دلار را به قیمت۴٢۰۰ تومان تک نرخی اعلام کرد و گفت : هر قیمت دیگری برای دلار آمریکا غیرقانونی و قاچاق است.

با این حال، ایلنا، خبرگزاری کار ایران، نوشت که صرافی های منتخب در انتظار تزریق دلار ۴٢۰۰ تومانی از سوی بانک مرکزی هستند و در این فاصله قیمت هر دلار را حدود ۵٠٠٠ تومان اعلام می کنند بی آنکه در این بین مبادله ای صورت بگیرد.

تک نرخی شدن قیمت دلار نه از نگرانی عمومی کاسته و نه صف های تقاضای دلار را در مقابل صرافی ها کوتاه کرده است. اینبار جمعیت قابل توجه ای به صرافی ها برای خریدن دلار ۴٢۰۰ تومانی هجوم می آورند، بی آنکه صرافی ها بتوانند به تقاضای آنان پاسخ بدهند. در این بین صرافی های خصوصی کرکره های خود را پائین کشیده اند و معاملات به قیمت های نامعلوم در بازار سیاه صورت می پذیرد.

اگر چه دولت با صدور فرمانی دلار را تک نرخی اعلام کرده است، اما، تدبیری مشابه در قبال دیگر ارزهای معتبر در نظر نگرفته است. به این خاطر، قیمت‌های یورو و پوند امروز سه شنبه بیست و یک فروردین در صرافی های منتخب کشور همچنان به ترتیب بالای ٧٠٠٠ و ٨۰۰۰ تومان اعلام شد. با این حال، در اقدامی بی سابقه، بانک مرکزی با صدور بیانیه ای ارز قابل نگهداری توسط هر شخص را ۱٠ هزار یورو اعلام کرد، هر چند اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران، مدعی است که دولت قادر است ارز مورد نیاز مردم را تأمین کند.



ابرار April 10, 2018 02:58 PM

سلام می کنم هم دولت ایران و هم دولتهای خارجی گفته اند که دلیل سقوط اقتصادی و ریالی ایران بخار رو راست نبودن رژیم ایران و شفافیت نشان ندادن اقتصاد ایران است به شما با شفافیت کامل اعلام می کنم که تجزیه و تحلیل مسائل و مشگلات اقتصادی ایران نشان می دهد که ارزشهای حقیقی ارزی به قرار زیر است و چنانچه آن را باز لاپوشانی کنند،عواقب اقتصادی ناگوار بسیار بدتری در آینده در انتظار ایرانیان خواهد بود این ارزشهای حقیقی ارزی به قرار زیر است

هر دلار ۱۴۸۵۴ تومان
هر یورو ۱۸۳۴۶ تومان
هر پوند ۲۰۶۱۱ تومان

گزارش یا اعتراض به این نظر


روبه April 10, 2018 05:20 PM

دولت ایران ارز را تک نرخی کرده است منی که در خارج ایران زنگی می کنم و مرتب به داخل ایران مسافرت می کنم، چگونه می توانم دلارم را به صرافی در ایران به مبلغ ۴۲۰۰ فروخته و با بهائی که بابت دلارم به ریال دریافت ی کنم جوابگی مخارجی در ایران باشم که حکم دلار ۶۰۰۰ را دارد این عمل دولت در حقیقت دزدی رسمی از امسالی نظیر من است من شاهی را که با نیرنگ از ماها چهل سال پیش دزدیدند پس می خواهم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: