آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 اردیبهشت ماه 1397 = 27-04 2018

رهبران دو کره: به دشمنی پایان می دهیم+فیلم

ورود اولین رهبر کره شمالی به خاک همسایه جنوبی (فیلم زیر)

کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي و مون جائه اين رئيس جمهور کره جنوبي در منطقه غير نظامي بين دو کره ديدار کردند. کيم جونگ اون رهبر کره شمالي از خط فاصل ميان دو کره عبور کرد تا نخستين رهبر کره شمالي باشد که پا به خاک کره جنوبي نهاده است.

به گزارش اسپوتنیک، کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی و مون جائه یانگ با انتشار بیانیه مشترکی توافق کردند، که به سوی خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کوریا باید حرکت کنند.

این بیانیه مشترک که به امضای سران دو کشور رسیده تاکید می‌کند: کوریای جنوبی و شمالی بر هدف مشترک خود در راستای نیل به شبیه جزیره عاری از سلاح هسته‌ای از طریق خلع سلاح کامل تاکید کردند.

دو طرف موافقت کردند، که به طور فعال در راستای برگزاری گفت‌وگوهای سه جانبه یا چهارجانبه با حضور امریکا و چین تلاش کنند.

دو کوریا بر ایجاد یک راه ارتباطی دائمی در شهر مرزی کائه‌سونگ کوریای شمالی تاکید کردند.

همسایگاه شمالی و جنوبی همچنین توقف تمام اقدامات خصمانه علیه یکدیگر را اعلام کردند. دو طرف در ادامه بر از سرگیری دیدار خانواده‌های از هم جدا افتاده دو کشور تاکید کردند.

اون و این در بیانیه خود بر تبدیل منطقه خلع سلاح شده به «منطقه صلح واقعی» تاکید کردند. دو کوریا همچنین بر پیوند دادن خطوط آهن مرزی و جاده‌ها موافقت کردند.

رهبر کوریای شمالی و رئیس جمهور کوریای جنوبی با بیان اینکه کوریای شمالی و کوریای جنوبی یک ملت واحد هستند تاکید کردند: اشتباهات گذشته را مرتکب نخواهیم شد و برای منافع دو کشور همکاری خواهیم کرد.

همزمان با آغاز اجلاس سران دو کره، کاخ سفید اظهار امیدواری کرد مذاکرات دو کشور باعث ایجاد صلح و رفاه در شبه جزیره کره شود.

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ایالات متحده خود را برای برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی آماده می کند و امیدوار است نشست امروز 'مون جائه این' و 'کیم جونگ اون'، در برگزاری نشست آینده 'ترامپ' و 'کیم جونگ اون' موثر باشد.

روسيه نیز اعلام کرد از ديدار احتمالي ميان دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا و کيم جونگ اون رهبر کره شمالي و هرگونه اقدام ديگر براي کاهش تنش ها استقبال مي کند.

دولت چين نیز ضمن استقبال از مذاکرات سران دو کره ، صحنه دست دادن کيم جونگ اون رهبر کره شمالي و مون جائه اين رئيس جمهور کره جنوبي را بر روي خط حائل علامتگذاري مرزي که دو سوي شبه جزيره کره را از هم جدا مي کند، يک «لحظه تاريخي» توصيف کرد.




www.youtube.com/watch?v=1IyLMz4bues

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Ira April 27, 2018 05:15 AM

هزار بار افرین بر هر دو مرد شجاع
امیدوارم اتحاد دو کره برای همه مردم ایران و منطقه درس خوبی باشد
انسان ها اگر متحد شوند
این کره خاکی بهشت می گردد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرمین April 27, 2018 09:08 AM

زیبا بود و فضا احترام دوجانبه و جالب بود ، دنیای تکنولوژی و پیشرفته و همراه با صلح، تنها با دوستی و احترام متابل ملت ها و حکومت ها قابل دسترسی و استفاده است در غیر اینصورت تبدیل به کشوری محروم و فقیر و بی اعتبار و تَرد از دنیا میشه!

گزارش یا اعتراض به این نظر


keivan April 27, 2018 09:58 AM

نوبتی هم که باشه حالا دیگه نوبت سد علی وچهل هزار دزد ایرانه ملت ایران سیفون اینبار خواهند کشید تا نجاست شماها به چاه مستراح تاریخ بپیوندد رام شدن رهبر کره شمالی و پیدا شدن جسد رضا شاه را به ملت مظلوم ایران تبریک عرض مینمایم ازادی نزدیک هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی April 27, 2018 12:47 PM

با دیدن این فیلم بسیارکوتاه، درعین حال بامعنائی بسیارعمیق وگسترده، به رهبر کره شمالی درودی گرم فرستادم به شعورودرایت وفراست او درودی مضاعف نثارکردم بویژه درآن لحظه ای که کیم جون اون ازهمتای جنوبی خودش دعوت کردتا به آنسوی دیوارجدائی نیزگام بگذاردوعکسی بیادگار وبعنوان مقدمات یک راهبر جدید که میتوان آنرا مقدمه فروریزی دیوار۶۰ سال کینه ونفرت ارزیابی نمود این ملاقات درس عبرتیست برای ملایان وسرداران سپاه غیر ایرانی که بجزنفرت وجنگ افروزی متاعی برای ارائه ندارند بدون تردید این ملاقات مقدمه دیگر، وشاید بتوان ادعا نمود آغاز یک پایان است برای محو نظام اسلامی که شاهد رویگردانی یکی دیگرازهمپیمانان موشکی وآتش افروزانه اش بود خامنه ای وسرداران باید با خود بگویند چه خاکی بسرکنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


aria April 27, 2018 02:07 PM

اقای کیم جونگ اون انقدر لجبازی کرد تا اخر در اثر تحریمها از پا درامد و بلااخره مجبور شد با یک نرمش قهرمانانه ! و چرخش شجاعانه ! و غلط کردم دلاورانه ! و تعظیم کردن مقتدرانه ! و عقب نشینی بی باکانه ! ! ایشان بلااخره بی خیال اتم شد و موشک پرانی را هم کنار گذاشت !
حالا علی مونده و حوضش ! مقام عظمای ولایت هم باید بزودی یک غلط کردم دلاورانه و یک تعظیم خدا پسندانه بکنند و برنامه اتمی و موشک بازی و اتش افروزی در منطقه را کنار بگذارند وگرنه امامه مبارکشان بر باد میرود !

گزارش یا اعتراض به این نظر


مریم April 27, 2018 02:10 PM

نوبتی هم که باشه حالا دیگه نوبت سد علی وچهل هزار دزد ایرانه ملت ایران سیفون اینبار خواهند کشید تا نجاست شماها به چاه مستراح تاریخ بپیوندد رام شدن رهبر کره شمالی و پیدا شدن جسد رضا شاه را به ملت مظلوم ایران تبریک عرض مینمایم ازادی نزدیک هست
کیوان

یعنی خیییییلی باحال بود آفرین !

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو April 27, 2018 09:19 PM

ایکاش که ارتش و سوادداران و سیاسیون و انقلابیون دوران حکومت پهلوی هم مسبب تقسیم ایران به ایران به اصطلاح پادشاهی و ایران حکومت آخوندی اسلامی شده بودند و دربست کشور رابه ارتجاعیون و تازی تباران تقدیم نکرده بودند که به چنین فحایعی منجرشود - لاقل نیمی از ایران دررفاه زندگی میکردند و نیمی دیگرهمانند اوضاع کنونی حکومت آخوندی بسرمی بردند و لاقل مردمی که دراستبداد و دیکتاوری تازی تباران بسرمی بردند موردی برای حسادت کردن و معترض بودن همه گانی به اوضاع احوالشان داشتند درآنچه که بر نیمی دیگراز ایران برمردمان میگذرد داشتند- وروزی و روزگاری هم این باعث طغیان همه گانی میشد - رهبرکره شمالی اگربخواهد رهبری کند و رهبربماند همان روشی را پیش خواهد گرفت که چین کمونیست مدرن کنونی پیش گرفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: