آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 6 خرداد ماه 1397 = 27-05 2018

ایجاد رعب و وحشت در مراسم ملک مطیعی+فیلم

فیلم زیر: فضای امنیتی و برخورد با شهروندان در مراسم تشییع پیکر ناصر ملک مطیعی

خبرگزاری هرانا – صبح امروز یکشنبه ۶ خرداد مراسم تشییع پیکر ناصر ملک مطیعی، بازیگر سرشناس ایران، از برابر خانه سینما در تهران برگزار شد. با شروع مراسم در کنار حضور چشمگیر مردم، ماموران نیروی انتظامی، نیروهای لباس شخصی، گارد ویژه و ضد شورش نیز حضور چشمگیری داشتند. گزارش شده که ماموران در موارد بسیاری برخوردهای زننده، خشن و ناپسندی با مردم داشته و از گاز اشک‌آور نیز استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ مراسم تشییع جنازه ناصر ملک مطیعی در برابر خانه سینما و با حضور چشمگیر مردم برگزار شد. در این مراسم، ماموران نیروی انتظامی، نیروهای لباس شخصی، گارد ویژه و ضد شورش نیز حضور چشمگیری داشتند.

در این مراسم هزاران نفر از علاقمندان این هنرمند حضور داشتند و تعدادی از اهالی سینما ازجمله “مسعود کیمیایی، پرویز پرستویی و پوری بنایی نیز سخنرانی کردند. پیام صوتی بهروز وثوقی بازیگر سرشناس ایرانی ساکن آمریکا نیز در این مراسم پخش شد. آقای وثوقی در این پیام تلفنی گفت: “در طول این سال‌ها ناصر ملک مطیعی نیز مانند خودم با ممنوعیت و محدودیت مواجه بود، سی سال بر پرده سینما محبوب دل مردم بود و چهل سال هم خارج از پرده سینما محبوب مردم ماند”.

در بخش دیگری از این مراسم پرویز پرستویی بازیگر سینما، به رادیو و تلویزیون دولتی ایران و به طور مشخص به مهران مدیری مجری برنامه تلویزیونی دورهمی تاخت و خطاب به وی گفت که چرا به سانسور آقای ملک‌مطیعی در برنامه “دورهمی” اعتراض نکرده است.

لازم به ذکر است که ناصر ملک‌مطیعی مهمان یکی از قسمت‌های برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری بود که این قسمت از برنامه علیرغم یک هفته اعلام عمومی و تبلیغات گسترده هرگز پخش نشد.

بنا بر مشاهدات گزارشگران هرانا، با شروع این مراسم در برابر خانه سینما، نکته قابل توجه حضور سنگین نیروهای امنیتی در این مراسم بود. این ماموران در بسیاری از موارد برخوردهای زننده، خشن و ناپسندی با مردم داشته و در بسیاری از مواقع با ایجاد ارعاب و تهدید اجازه عکسبرداری و فیلمبرداری به شهروندان داده نمی‌دادند.
ماموران تعدادی از شهروندان را از میان جمعیت جدا کرده و آنها را مجبور به ترک مراسم کردند. برخوردهای ماموران لباس شخصی و نیروی انتظامی به مرور باعث تشنج در میان مردم گردید و پس از پایان مراسم نیز هنگامی که مردم علیه صدا و سیما و سیاست‌های وزارت ارشاد و مسئولانی که مانع فعالیت آقای ملک مطیعی شده بودند، شعارهایی مانند “ننگ ما ننگ ما، صدا و سیمای ما” سر دادند، با برخورد سریع و خشن ماموران امنیتی مواجه شدند.

مردم معترض به صدا و سیما و وزارت ارشاد ایران در ابتدا با برخوردهای پراکنده نیروهای امنیتی مواجه شدند ولی پس از دقایقی گارد ضد شورش اقدام به شلیک گاز اشک آور کردند و چند تن از حاضران نیز در پاسخ به برخورد خشن نیروهای انتظامی و لباس شخصی علیه آنان نیز شعارهایی سر دادند.
گزارشگر هرانا در ادامه می‌گوید که ماموران نیروی انتظامی به طور مداوم تلاش می‌کردند مردم را متفرق کنند و هر لحظه بر تعداد این ماموران افزوده شد. آنها در دسته‌هایی حدودا صد نفره، پیاده و سوار بر موتورسیکلت به میان جمعیت حاضر در خیابان هجوم بردند و در این میان چند نفر نیز از ترس صدای موتورها و حرکت آنها با سرعت زیاد در میان جمعیت به داخل جوی کنار خیابان افتادند و دچار مصدومیت‌هایی شدند.

ماموران نه تنها مردم را از نزدیک خانه سینما متفرق کردند بلکه به مشایعت کنندگان پیکر ناصر ملک مطیعی نیز اجازه ندادند در خیابان انقلاب و چهارراه ولیعصر بایستند و با تهدید از آنها خواستند که متفرق شوند و هر چه سریع‌تر خیابان را ترک کنند.

حضور نیروهای امنیتی تا ساعت‌ها پس از برگزاری مراسم در مرکز شهر ادامه داشت؛ به گونه‌ای که نه تنها این نیروها در ابتدای خیابان وصال، خیابان منتهی به خانه سینما حضور داشتند، بلکه بسیاری از آنها در چهارراه ولیعصر، میدان انقلاب، پل کالج و حتی میدان فردوسی تهران تا بعد از ظهر حضور داشتند و موتورهای گارد ویژه در خیابان‌های انقلاب، ولی‌عصر و جمهوری در حال گشت زدن و متفرق کردن مردم بودند.


تشييع پيكر ملک مطیعی با حضور مردم

مراسم تشییع پیکر زنده یاد ناصر ملک‌مطیعی هنرمند فقيد سينماي ايران سینما با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد. در این مراسم از جمله مسعود کیمیایی روی صحنه آمد و گفت: من حال خوشی ندارم ولی باید می آمدم و وداع آخرم را با جسم ملک مطیعی می کردم. روح او در قلب های ما زنده است.

وی با یادی از بازیگرانی که قبلا با آنها کار کرده است، افزود: فیلمسازی اینجا سخت است ولی ما مانده ایم. درود بر همه شما که هنرمندان خود را تشویق می کنید. آن کسی که اینجا مانده بسیار سختی می کشد من به ناصر ملک مطیعی تعظیم می کنم. من با او قیصر را کار کردم و دیگر بخت یارم نبود که همراهش باشم. با پرویز پرستویی هم کار کردم او بی پروا حرف می زند درود بر کسی که نمی ترسد. بدانید ترس دشمن جسارت است از آدم های ترسو بترسید آنها دروغ می گویند.

وی پیش تر با حضور در خانه ملک مطیعی گفته بود: چرا نباید هنرمندان ما در سرزمین خودشان به ذات هنری شان برسند؟ اگر قرار باشد حرف بزنم به دشنام می رسم.

فرزند ناصر ملک مطیعی نیز در پایان مراسم عنوان کرد: صدا و سیما نگذاشت تصویر پدر من هنگام حیاتش پخش شود، حال سوال من این است که چرا تصویر پدر من همراه با خبر مرگ او در شبکه های تلویزیون پخش می شود؟ چگونه است که یک هنرمند پس از مرگش می تواند تصویرش پخش شود ولی پیش از فوتش و در حالی که دوست داشت تصویرش پخش شود این اتفاق نمی افتد.


گناهت فقط آن بود....

حسن شماعی‌زاده، خواننده و آهنگساز مشهور موزیک پاپ ایران، به بهانه درگذشت ناصر ملک‌مطیعی در صحفه شخصی خود نوشته است: گناهت فقط آن بود که چهره‌ات مردم را به یاد روزگاران خوش می‌انداخت.

علی نصیریان نیز گفت: مردم این هنرمند را دوست داشتند. ناصر ملک‌مطیعی در این سال‌ها نادیده گرفته شد که بابت این موضوع باید افسوس خورد. چرا باید روی اسم، کارهای ناصر ملک‌مطیعی و ارتباطی که با مردم ایجاد می‌کرد قلم قرمز کشیده شود؟ ناصر ملک‌مطیعی بیش از هر کس دیگری درد کشید.

به گزارش بهارنیوز، همزمان با درگذشت ناصر ملک مطیعی هنرمند بازیگر و پیشکسوت و محبوب سینمای ایران جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون به این درگذشت واکنش نشان دادند.

واکنش تند کارگردان فیلم گشت ارشاد به درگذشت ناصر ملک مطیعی: مردم، شما مسئولین کوتوله و کوتوله هاى مسئول را نخواهند بخشید.

سعید سهیلی در اینستاگرام خود نوشت :یا خدااااااااا … چه مى توان گفت جز یا خدا ، جز وااااااى ، جز دااااااد ، جز حسرتا ، جز دریغا ، جز افسوس ، جز اشک ، جز سکوت ، جز نفرین بر کسانى که بغضش را ندیدند و حرفهایش را نشنیدند ، اى نفرین بر شما … بر شما کوتوله هایى که قامت بلندش را باور نکردید ، جایگاهش را نفهمیدید ، شما پنداشتید “هر آنکه از دیده رود … از دل رود”، چهل سال انکارش کردید و او همچنان در قلبها ماند ، مگر مى شود امیر سینما … کبیر سینما … امیر کبیر سینما را فراموش کرد ؟ مگر مى شود فرمان سینما را حذف کرد ؟ مگر مى شود آمدن او را در راهرو بیمارستان از یاد برد ، مردم … شما مسئولین کوتوله و کوتوله هاى مسئول را نخواهند بخشید ، نه مردم و نه خداى مردم ، همه شمائى که در خانه نشینى او مسئول بودید ، قیافه هر کدام از شما را چهار روز مردم نبینند انگار که هرگز و هیچگاه نبوده اید ، اما”کاکوى” ما چهل سال غایب چشمها بود و حاضر دلها ، سرزمینى که بهترینهاى خود را قدر نداند … چه را قدر بداند ؟ او اولین سوپر استار و یکى از بهترینهاى سینماى ما بود ، چرا قدرش ندانستیم ؟ فردا صدا و سیما خبر رفتن او را خواهد خواند همان صدا و سیمایى که مردم را در حسرت گذاشت … در یک حسرت بزرگ … در حسرت صدا و سیماى او ، آرى ، قد و قامت او بلند بود و قاب تلویزیون کوچک ، اشک ها و حرفهایش را در دو روز قبل از هجرتش از یاد نخواهم برد ، او بسیار گریست و گفت : از مرگ نمى ترسم ، اما دلم براى مردم تنگ خواهد شد ، مردمى که مرا بسیار دوست داشتند و من نتوانستم و نگذاشتند با آنها خداحافظى کنم ، پدر … ما هم با تو خداحافظى نمیکنیم … چون تو نرفته اى و نمى روى ، تو در قلب و خاطر یک ملت زنده اى … همیشه ، همیشه ، همیشه

ناصر ملک مطیعی جمعه شب با تلخكامي به خاطر برخوردهايي كه با هنرمندان هم نسلش همچون «محمدعلي فردين» و «رضا بيك‌ايمانوردي» و ... شد، دارفانی را وداع گفت.

ناصر ملک مطیعی پس از انقلاب دیگر اجازه بازی و‌حضور بر روی پرده نقره‌ای را نیافت. ناصر كه در كنار محمدعلي فردين، رضا بيك ايمانوردي، بهروز وثوقي چهار ضلع بازيگران مرد سينماي قبل از انقلاب را تشكيل مي دادند كه حال از بين اين 4 ستاره محبوب و بيادماندني سينماي قبل از انقلاب، فقط بهروز وثوقي در قيد حيات است.

ملک مطیعی، دوران پس از انقلاب را دوران سختی توصیف کرده‌است. زیرا دچار انزوا و تنهایی و از طرفی، عشق و علاقه مفرطی که به فیلم و سینما داشت، قابل تحقق نبود و امکان کار هنری برای وی مهیا نبود. پس از مدتی، به دعوت عوامل تولید برزخی‌ها، نقش مثبت و کوتاهی را بازی می‌کند. با این وجود، نام وی در زمان تیتراژ پایانی فیلم به نمایش درنیامد و روزنامه‌ها نیز خبری در خصوص حضور مجدد وی، منتشر نکردند که این موضوع، موجب دلسردی مفرط وی شد.

وی شرح آن روزگار خود را اینگونه توصیف می‌کند: «کسی از دوستان من هم نمانده بود. بهروز که به خارج رفت، فردین هم مدتی تقلا کرد تا بتواند کار کند، ایرج قادری هم خواست که کار کند و کار کرد؛ ولی من از کسی تقاضای کار نکردم و خودم را کنار کشیدم.»




www.youtube.com/watch?v=46bwTzhXUfc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



امیر ارشادی May 26, 2018 03:38 AM

سکوت بر اکران سینمای ایران افتاد
مرد دوران ناصرخان هم رفت یادت /نامت در دل ایرانیان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی May 26, 2018 07:45 AM

برای همه خاطرات زیبایی که برای ما به یادگار گذاشتی برای تو از خداوند آرامش میطلبم تو برای ما هرگز نخواهی مرد چون یاد تو همیشه در قلب های ما زنده است آقا مهدی همیشگی سینمای ما

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام May 26, 2018 10:08 AM

قیصر کجایی که اینبار داشتو زجر کش کردن

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 26, 2018 12:19 PM

یک تسلیت بزرگ به جامعه هنری ایران وهنرمندانی که هرگز راضی نشدند از مردم ببرند راست قامتانی که برای پول وثروت اندوزی هنرشان را نفروختند وقلب یک ملت را هدف گرفته بودند
ناصرخان زنده خواهی بود سنگ مزارت تابلوی تمام قد زنده بودنت خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


کوروش May 26, 2018 02:42 PM

این جانوران عقب افتاده برای سرپوش گذاشتن بر زشتی های درون و بیرونشان با هر نوع زیباءي مخالفند و ان أصل و ريشه انقلاب عقدهً داران بوده و هست سینما برای این خمینی دوستان تعویض تاریخ و دروغگوءي و فیلمهاءيی شبیه معمای شاه و شهرزاد و هنرپیشه‌‌های اغلب تروریست‌نما است و موسیقی براي اين چاروارداران مداحی و روضه مولود خوانی و حقه‌بازیهای از این قبیل است صدای زیبای هایده به عرعر سکینه انهم در خفای زنانه تبدیل گردیده و شوی میخک نقره‌ای به جلف بازیهای خندوانه و شبهاي احمقانه برره یا گنده نماءيهاي ميلي مهران مديري يادتان باشد که افتخار توله خميني احمد اتش زدن سينماي قم بود و اتقلاب با اتش زدن سينما ركس بِه اوج جهنمی خود رسید‌ پس هنر نزد این جانوران‌خمینی چی نبوده و نیست و بس انها تعداد اندکي همً كه هنر خوب اراءه ميدهند با هزار بلا و رنج است
از کوزه همان تراود‌که‌در اوست بنابراین چون از مغز اخوند و خميني پرستان فقط زشتی و حقهً بازي برون‌میاید قابليت تراوش زیباءي را ندارد هنر زیبا است و‌اخوند و‌هواخواهانشان ذاتا زشت هستند


گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush May 26, 2018 04:21 PM

روحت شاد آقای ملک مطیعی و به خانواده گرامی ایشان تسلیت عرض می‌کنم

گزارش یا اعتراض به این نظر


ghasem May 26, 2018 09:09 PM

ناصر عزیز ملت بود و خواهد بود قدرش را ندانستیم ولی از یادمان هرگز نخواهد رفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان May 27, 2018 03:44 AM

پرواز به ابدیت! هنرمندان پرفروغ و پیشکسوت سینمای بزرگ ایران یکی یکی از میان مردم پرمیکشند! اینبار هم نوبت به ناصر ملک مطیعی این هنرمند بزرگ، دوستداشنی و مردمی رسید یک ایران تسلیت به خانواده محترم ملک مطیعی، مردم و جامعه هنری کشور
روحش شاد و یادش همواره گرامی باد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: