آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 10 خرداد ماه 1397 = 31-05 2018

ایران؛ بازداشت یکی از فرماندهان دوران جنگ

خبرگزاری هرانا – «احمد شجاعی» از فرماندهان دوران جنگ در بخش اطلاعات و عملیات چند روز پیش همراه با پسرش سجاد به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت، در خیابان بازداشت شد.

به گزارش هرانا به نقل از انصاف نیوز، او یکبار دیگر نیز همراه با «سعید منتظری» به اتهام انتشار نوار بازجویی و شکنجه زن سعید امامی بازداشت شده بود.

آخرین بار نیز پس از وقایع سال ۱۳۸۸ او و پسرش چندماه زندان بودند و در دادگاه بدوی به ریاست مقیسه خودش به ده سال و پسرش به ۳ سال زندان محکوم شدند. در تجدید نظر حکم او به ۵ سال تعلیقی و سجاد به ۳ سال تعلیقی کاهش یافت. وثیقه‌ها آزاد شدند و سفرهایش بدون مشکل انجام شد.

پس از ۴ سال و در حالی که معاون دادستان سال گذشته در نامه‌ای اعلام کرده بود این پرونده مختومه شده است هر دو بازداشت شدند. در توضیح این بازداشت گفته شده که با اعمال ماده ۴۷۷ پرونده به دیوان رفته و تعلیقی بودن احکام حذف و لازم الاجرا شده‌اند.

رییس قوه در اوایل تصدی این مسوولیت از توقف ماده ۱۸ حمایت کرده بود (که در قانون جدید آیین دادرسی به ماده ۴۷۷ بدل شده و طبق آن هر گاه رییس قوه حکمی را خلاف بین شرع تشخیص دهد به دیوان می‌فرستد) اما تاکنون چند بار در حالی که به نفع محکومان نبوده اعمال شده است.

اتهام باقی مانده‌ی پدر و پسر در آخرین حکم صادره عبارت است از” اجتماع و تبانی علیه امنیت به دلیل شرکت در تظاهرات ۲۵ خرداد ۱۳۸۸٫” کریم حبیب نژاد و سعید خلیلی وکالت تبرعی آن‌ها را برعهده گرفته‌اند.



کورش 20 May 31, 2018 12:51 PM

ملت غیور این سوریه نیست لبنان نیست عراق نیست ایران ایرانست ما کورش داریم منشور ملل داریم تا امروز ایران را ویران کردنداز هر نظرکه فکر کنی دیگر بس است کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من برای یکبار جرات داشته باشیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: