آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 25 خرداد ماه 1397 = 15-06 2018

بدرفتاری با خانواده زندانی سیاسی و خودکشی

بدرفتاری با خانواده زندانی سیاسی در دادگاه سقز به خودکشی منجر شد

خبرگزاری هرانا – فرزند ۲۰ ساله مصطفی سلیمی، زندانی سیاسی زندان سقز که روز دوشنبه ۲۲ خردادماه جهت انجام کار اداری در رابطه با پیگیری وضعیت پدرش به شعبه ۶ دادیاری سقز مراجعه کرده بود، مورد تحقیر و توهین از سوی قاضی دادگاه و دیگر مسئولان شعبه قرار گرفت. این جوان در نهایت پس از بازگشت به منزل در اثر فشارهای وارده اقدام به خودکشی کرده است و هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان در کما به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرزند جوان مصطفی سلیمی، زندانی سیاسی زندان سقز که روز دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۳۹۷ جهت انجام کار اداری در رابطه با وضعیت پدرش به شعبه ۶ دادیاری سقز مراجعه کرده بود، مورد آزار کلامی، توهین و تحقیر قاضی دادگاه و دیگر مسئولان شعبه مذکور در دادگاه انقلاب قرار گرفت.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای سلیمی ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “فرزند ۲۰ ساله مصطفی سلیمی، زندانی سیاسی زندان سقز روز دوشنبه ۲۲ خردادماه برای کاری اداری در رابطه با پدرش به شعبه ۶ دادیاری سقز مراجعه کرده بود، او پس از اینکه چندین بار از این اتاق به آن اتاق ارجاع داده شده بود با تصور عمدی بودن این عمل زبان به اعتراض گشوده بود.”

این منبع مطلع ادامه داد “در واکنش به اعتراض این جوان، قاضی شعبه ششم و تنی از پرسنل آنجا به شدت او را در مقابل جمع مورد آزار کلامی و توهین قرار می دهند. از جمله تهدید میکنند که او را از “پنجره به بیرون پرت خواهند کرد” این جوان سرخورده، ساعتی پس از بازگشت به منزل با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد.”
منبع نزدیک به خانواده سلیمی در مورد آخرین وضعیت این جوان گفت “او اکنون در بخش “آی سی یو” بیمارستان امام خمینی سقز نگهداری می‌شود. روز چهارشنبه هم مصطفی (سلیمی)، پدر این جوان جهت ملاقات با فرزندش به صورت تحت‌الحفظ از زندان به بیمارستان منتقل شد اما تنها توانسته در راهرو منتظر بماند و برای چند لحظه پسرش را که به گفته پزشکان بیمارستان به کما رفته است، از پشت شیشه‌های آی‌سی‌یو ببیند”.

پزشکان به دلیل عدم ثبات وضعیت هنوز قادر به اعلام نظر نهایی درباره شرایط پزشکی این جوان که در بخش مراقبت های ویژه بستری است نشده اند.

در رابطه با مصطفی سلیمی گفتنی است، وی متولد چهارم تیرماه ۱۳۴۶، پیمانکار شرکت گاز، فروردین ماه ۱۳۸۲ بازداشت و با اتهام “محاربه” از طریق درگیری با نیروی انتظامی، “سرقت مسلحانه” و “عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کرد” توسط قاضی علیرضا گودینی محاکمه و به اعدام محکوم شد.

پرونده این زندانی سیاسی محکوم به اعدام از چهار سال پیش در معاونت قوه قضائیه تحت بررسی است و کماکان هیچ پاسخی از این نهاد به آقای سلیمی ابلاغ نشده است.

گفتنی است این زندانی سیاسی در مدت پانزده سال گذشته، چندین بار در اعتراض به «ناعادلانه بودن حکمش»دست به اعتصاب غذا زده است.

آقای سلیمی علیرغم مشکلات مالی اجازه کار در بخش کارگاه زندان که برای تامین مالی خانواده اش مهم است را ندارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: