آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 تیر ماه 1397 = 30-06 2018

­برداشت بی‌ رویه از منابع آب زیرزمینی و فاجعه

به علت برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی؛
گسترش فرو نشست زمین و خشکسالی

عضو هیئت­ علمی مرکز تحقیقات راه: فرونشست به علت برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی است؛ نتیجه آن کمبود آب و تبدیل دشت‌ها به کانون‌های گرد و غبار است.

علی بیت اللهی درباره سابقه فرونشست زمین در ایران اظهار داشت: ­در اکثر دشتها و آبخوان های ایران، ­ بیش از 40 سال است که فرو نشست رخ داده­ است. هر دشتی که افت سطح آب زیرزمینی دارد ( همه دشت های ایران) مسلما فرونشست زمین نیز در آنجا در حال رخداد است.

وی با اشاره به اینکه­ نرخ فرونشست در بسیاری از مناطق مستعد در حال گسترش است افزود: ­برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی کشور موجب شده­­ که میزان افت سالیانه سطح آب سفره‌های زیرزمینی در اغلب دشت‌های کشور به حد بحرانی برسد.

بیت الهی تصریح کرد: علاوه بر چاه های موجود، چاههای غیر مجازی نیز وجود دارند که بدون پروانه حفر شده اند. تعداد دقیق آنها معلوم­ نیست ­ولی با درصد عمده ای از چاه های مجاز را برابری می کند که بدلیل عدم وجود کنترل بدون رعایت دبی مجاز و کارشناسی شده، اقدام به استخراج آب زیرزمینی می کنند که بدلیل سرعت پمپ در برخی موارد موجب ماسه دهی چاه ها و تشکیل حفرات ریز و درشت در آبرفت می شوند­­ که مهاجرت این حفرات به سطح زمین موجبات تشکیل فروچال را فراهم می سازد.



علی June 17, 2018 10:33 PM

اونوقت که جمهوری اسلامی چهارده میلیون نفر رو تو تهران و کرج جمع میکرد برای رای دادن و دلش به پول نفت خوش بود و فکر میکرد که پول نفتی همیشگی و بی‌پایانه و شعارهای احمقانه خود کفایی در کشاورزی میداد و آبهای زیرزمینی ما را به گوجه و هندوانه تبدیل میکرد و پولش رو به حزب‌الله و سایر لاشخورها میداد باید سرنوشت ما اینطور میشد که زمین زیر دشتهای تهران و کرج و شهریار به طبل تبدیل شده و هر لحظه امکان ریزش داره و با حاکمیت این جماعت آینده ما هر روز سیاهترین از دیروز خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang June 30, 2018 11:55 AM

کاری که اخوند اشغالگر در این ۳۹ سال در ایران کرده حتی مغول ها هم نکردند که فروچال یا نشست زمین که هرچه در بستر خود دارد مثل انسان یا ماشین را در دل خود می‌بلعد یکی از بحرانترین فاجعه ای هست که هر روز در یک نقطه ایران مخصوصا در تهران در حال اتفاق هست که تلویزیون و رسانه های اخوندا خیلی سطحی و بیخیالی در ته اخبار از ان گزارش میدهند بدون اینکه اسمی از قربانیان این فاجعه اورده شود یا چرا چنین فاجعه فروچال کشور ایران در رتبه اول دنیا هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: