آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 آبان ماه 1397 = 07-11 2018

کارمند سپاهی را گرفتند و شکنجه می کنند

احمدی‌نژاد، اخیرا در پیامی ویدئویی (فیلم زیر) در باره رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفته بود: این آقای طائب که شده رئیس سازمان اطلاعات سپاه، من به عنوان رئیس جمهور با او مخالف بودم. گفتم که ایشان تعادل ندارد. همه می‌دانند...

احراز هویت یک زندانی امنیتی محکوم به اعدام

خبرگزاری هرانا – در تاریخ ۱۷ مهرماه سال جاری هرانا در گزارشی از محکومیت یک زوج متهم به جاسوسی به حبس و اعدام خبر داده بود. لیلا تاجیک زندانی محبوس در بند زنان زندان اوین به اتهام “جاسوسی برای کشور متخاصم” به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم و همسر سابق وی نیز از بابت همین پرونده به اعدام محکوم شده بود. پس از گذشت زمان هویت فرد محکوم به اعدام به نام “سید جمال حاجی زوار” ۴۷ ساله و کارمند سابق هوا و فضای سپاه توسط این خبرگزاری احراز شده است.

سید جمال حاجی زوار در تاریخ ۱۴ شهریورماه ۹۶ به اتهام جاسوسی همزمان با همسر سابقش لیلا تاجیک در یک پرونده مشترک توسط اطلاعات سپاه بازداشت و در خانه‌های امن اطلاعات سپاه نگهداری می‌شدند. لیلا تاجیگ همسر سابق وی پس از ۷ ماه و در تاریخ ۲۷ اسفندماه همان سال به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

سید جمال حاجی زوار طی ۱۴ ماه اخیر در سکوت خبری رسانه‌های داخلی کماکان در خانه‌های امن اطلاعات سپاه نگهداری می‌شود و گزارش‌ها حاکی از اعمال شکنجه‌های شدید ازجمله کشیدن ناخن‌های دست و پا و وصل کردن شوک الکتریکی به وی در سلول‌های موسوم به سلول مرگ است.

پیشتر یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفته بود: “به دلیل همزمانی بازداشت این زوج، فرزندان آنها به نام‌های صهبا ۱۶ ساله و سهند ۱۹ ساله بدون سرپرست و با فشار فراوانی که از سوی اطلاعات سپاه متحمل می‌شوند در حال گذران زندگی هستند”.

بعضی منابع خبری از جمله دولت بهار (رسانه نزدیک به محمود احمدی نژاد) در ماه‌های اخیر از بازداشت تعدادی از نیروهای امنیتی عمدتا شاغل در وزارت اطلاعات یا اطلاعات سپاه به اتهام جاسوسی بویژه برای کشور اسراییل خبر داده بودند؛ با این حال جزئیات بیشتر پرونده سید جمال حاجی زوار و لیلا تاجیک به دلیل سکوت مقامات قضایی و امنیتی همچنان نامعلوم است.




www.youtube.com/watch?v=yPPtCDp1KM4

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: